tiistai 19. elokuuta 2014

Füssen, mun tuleva koti

Saksa on kyllä kaikkea muuta kuin paska maa!
Vaikka mun viime viikkoinen saapuminen ei sujunut ihan niin kuin elokuvissa, (josta voin vaan syyttää ittiäni) niin kyllä mut valtasi lämmin tunne heti, kun hostelliin asti pääsin.

Mä oon ehkä vähän liiankin kanssa ottanut reissun kuluessa hetki kerrallaan-asenteen käyttöön ja esim. päätin selvittää juna-aikataulut Italiasta Saksaan vasta juna-asemalla. Well done, tyttö hyvä, well done!
Ei siinä mitään, Roveretosta lähti useita junia Innsbruckia kohden, mutta mun jatkoyhteyksiä Innsbruckista Garmisch Partenkircheniin lähti vain pari koko päivän aikana ja myöhästyin minuutilla viimeisestä. Oli mulla toki myös varasuunnitelma, liftaaminen, mutta vettä satoi niin kaatamalla, että hylkäsin sen nopsasti. Ei siinä sitten, aiheutin muutaman harmaan hiuksen Innsbruckin lipunmyyjälle, joka hikikarpalot valuen sai mulle järjestettyä junamatkan Füsseniin saakka. Junaa piti vaihtaa vain neljä kertaa, ei paha!
Lisäksi matkustusaika oli vaatimattomat 10 tuntia, mutta aikaahan mulla on!  :-D

Mutta jokatapauksessa kun Füsseniin pääsin, olin ihan onneni kukkuloilla. Mun hostelli oli ehdottomasti paras ja kaunein hostelli tähän saakka ja se oli ihan vanhankaupungin sydämessä. Viime vuonna vietin pari päivää Neuschwansteinin linnan kupeessa ja tiesin, että maisemat on ihanat, mutta yllätys oli se, että myös Füssenin kaupunki oli niiiiiin kaunis! Ihan lemppari ja meni het suoraan sydämeen. <3

Vaikka kaupungin bussiasema kuhisee turisteja linnasta puhumattakaan, niin itse kaupungissa sai kulkea kohtuu rauhassa. Parin kilometrin päässä keskustasta sijaitsi järvialue keskellä metsää ja kun kävin siellä joka ilta kävelemässä, niin ainoastaan muutama ihminen koirineen tuli vastaan. Sen sijaan yksi ilta mun vieressä jolkotteli vähän matkaa kettu ja mun sydän meinasi pakahtua onnesta. Mä olin niin tullut kotiin!

Viikonloppuna kaupungissa juhlittiin Neitsyt Mariaa, kuinkas muutenkaan kuin tanssimalla ja juomalla olutta, kun Saksassa ollaan ja pitkin kaupungin keskustaa oli yhteensä viisi esiintymislavaa bändeille. Päätin iltakävelyni lomassa tehdä pienen kierroksen ja kattoa mitä kaupunki tarjoaa ja olin toiveikas, koska olin päivällä nähnyt useammalla äänimiehellä Motörhead-paidan päällä. Se mitä loppujen lopuksi löysin, en olisi villeimmissä unelmissanikaan uskonut.
Kävelin kohti viimeistä lavaa joen vartta kohden ja sitä mukaa kun Stray Catsin Rumble in Brightonin sävelet kantautui mun korviin, niin pulssi kohosi kahteen sataan. Kammattuja tukkia, kellohelmoja, nahkaliivejä ja moottoripyöriä. Whaat?Siinä sitten meni vartin verran, kun saksalainen rockabilly-bändi alkoi soittaa parin tunnin keikkaansa. Lienee sanomattakin selvää, että mun iltalenkki vaihtui kaljaan ja tanssimiseen. Ja luojan kiitos mun reppuun ei mahdu lenkkivaatteita, joten olin varustautunut nahkatakilla ja farkuilla, aivan kelpo joka sään asulla siis. Kiitos maailma! <3

P.S. Mä muutan Füsseniin!
P.P.S. Mies, voit aloottaa jo pakkaamisen, sä tuut mukaan!

No mutta, en saa taaskaan kuvia lisättyä, mitä pskaa. Myöhemmin sitten.. Kuvitelkaa tähän ihania alppimaisemia ja värikkäitä taloja. :-D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti