tiistai 29. huhtikuuta 2014

Kolme yötä

Kolme yötä reissun alkamiseen. Kääks.
Jäin töistä lomalle neljä viikkoa sitten ja aika on kulunut ihan siivillä. Jotenkin olin varautunut siihen, että aika matelee ja olisin jo ihan valmis lähtemään reissuun neljän viikon kotona oleilun jälkeen. Mutta kappas, kyllä mä voisin ihan mielelläni olla kotona vielä toisetkin neljä viikkoa. :-D

Aika paljon saa asioita hoitaa, ennen kuin voi huolettomasti lähteä ajaksi x reissuun. Tärkeimpinä tietysti kunnollinen matkavakuutus sekä sairasvakuutuskortti. Lisäksi oon käynyt pankissa sopimassa kevyemmästä lainanlyhennyksestä reissun ajaksi ja puhelimeen on vaihdettu reissuystävällisempi kuukausimaksu, mobiilidataestoa unohtamatta. Matkustajailmoituksenkin olen tehnyt ihan kaiken varalta, jos mun matkakohteissa sattuu tapahtumaan joku luonnonkatastrofi tms.

Nää "paperihommat" ei tosin oo ollut mitään verrattuna siihen työmaahan mikä mua kotona odotti. :-D
Jos nyt kaunistellen sanon,niin joulusiivot jäi tekemättä ja parit muutkin siivot sen jälkeen ja sitä ennen, joten oonpahan saanut puunata. Jotenkin takaraivossa on ollut ajatus, että en voi lähteä hyvllä mielin reissuun, jos en ensin laita kotia tiptop-kuntoon. "Ensin työ ja sitten huvi". Hehheh. Mutta näemmä pitää paikkansa, koska mulla on jo nyt hyvä mieli ja koen, että ansaisten lähteä reissuun, kun oon nyt lähestulkoon koko tehtävälistani saanut täytettyä.
 Oon laittanut pihan kesäkuntoon ja istuttanut miehelle kesäkukkia. (Joita se varmasti arvostaa kovasti). Lisäksi oon pessyt ikkunat, puunannut kaikki kaapit joka huoneesta ja pessyt uunin ja hellan ja sulattanut pakastimen sekä pessyt saunan ja kylpyhuoneen. Sitten oon jynssännyt joka huoneen kuntoon sekä pessyt pyykkikorin tyhjäksi. (Se ei oo tainnut olla tyhjä vielä koskaan aiemmin. Paitsi okei, oli se silloin, kun ostin sen) (Ja huom. Laiskat ne töitänsä luettelee, tiedän. Ja myönnän, kyllä mä vähän laiska oonkin)
 Näiden siivojen lisäksi oon lenkkeillyt ja pyöräillyt sekä nähnyt perhettä ja ystäviä enemmän kuin parin viime vuoden aikana yhteensä. Tää on oikeastaan aika kivaa tämä kotona olo, voisin tottua. <3

Nyt kun mä vielä siivoan oman vaatekaapin ja pakkaan repun, niin oon valmis lähtemään. Melkoista! Oon vaan varautunut jo henkisesti siihen, että itken koko perjantain, kun tulee aika antaa lähtöhalaus miehelle ja kodille. Oon joskus itkenyt jo siitäkin, kun lähdin yhdeksi yöksi yökylään ystävän luokse, niin oikein odotan mielenkiinnolla mun perjantaista reaktioita. :-D Onneksi mies on jo niin tottunut mun kyyneliä ja räkää juokseviin kasvoihin, että ei se kummemmin hätkähdä. Mun ihana mies <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti