keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Reittisuunnitelmia osa 3. Italia - osa 2.

Jotenkin näitä reittisuunnitelmia on niin ihana kirjoitella, kun tunnen olevani jo puoleksi matkalla. Eikä siihen todellisuudessakaan ole enää kuin kolmisen viikkoa, kun lentokoneen pyörät nousevat kiitotieltä. Iiks. :-D
Vaikka oon lentänyt useita kymmeniä kertoja vuosien aikana, on "take off" aina yhtä jännittävä ja uskomaton tunne. Kun kone kaartelee taivasta pitkin pilvien yläpuolelle ja mieli on jännitystä ja odotusta täynnä, on meikäläisen adrenaliinitaso huipussaan ja oon yhtälailla sekä innoissani, haltioissani että peloissani. Mutta onneksi ainakin toistaiseksi innostus voittaa pelon. :-)

Kirjoitan nyt loppuun Italian reittisuunnitelmani, jossa viimeksi jäin Firenzeen.
Firenzestä olen ajatellut suunnata yhden päivän aikana suoraan pohjoiseen, ensimmäisenä Venetsiaan. Olen käynyt Venetsiassa kerran aiemmin, ja suhtautumiseni siihen on hyvin ristiriitainen. En voi sanoa mitenkään erityisemmin ihastuneeni kaupunkiin, mutta olen ajatellut antaa sille uuden mahdollisuuden. Tosin olen ajatellut viipyä siellä vain pari päivää, joten toivottavasti se pystyy vakuuttamaan minut siinä ajassa sillä kuuluisalla mystisyydellään. Ja toisaalta, voihan se vika minussakin olla, jos meillä ei vain synkkaa. :-D

Kuva täältä

Venetsiasta matkaan kohti Veronaa. Siinä taas on kaupunki, jolta odotan paljon. Romanttinen, kaunis, rauhallinen. Romeo ja Julia. Rakkaus. Lisäksi majoitun hostellissa, joka on suunnattu vain naisille ja sitä ylläpitää katolisten naisten seurue. Uskontoa he eivät kuulemma tyrkytä, mutta jos olen reissussa väsynyt ja koti-ikävissäni, uskon saavani majapaikastani myös sielunravintola keskusteluiden merkeissä. Mun mielestä se kuulostaa aivan ihanalta! Lisäksi hostellini sijaitsee keskustan sydämessä, joen varrella. Oon jo nyt ihan rakastunut. <3

Kuva täältä.

Viimeinen kohteeni Italiassa on Gardajärvi. Majoitun siellä sekä Malcesinessa että Rivassa. Olen aikoinaan lomaillut Malcesinessa ja se jätti muhun lähtemättömän vaikutuksen. Kun ensimmäiset järvimasemat tulivat näkyviin bussin ikkunasta, haukoin kirjaimellisesti henkeäni. Voiko mikään paikka maailmassa olla näin kaunis? Kaupungin lumo ei haihtunut tippaakaan viikon aikana ja edelleen olen sitä mieltä, että se on yksi kauneimmista paikoista, missä olen koskaan käynyt. Sen takia olenkin varannut Gardajärven alueelle kokonaiset kolme viikkoa. Olen ihan innoissani jo pelkästä ajatuksesta. Pääsen uimaan, patikoimaan vuorille, polkupyöräilemään ja kävelemään satumaisissa maisemissa joka ikinen päivä. Kuvat kertokoon puolestaan.

Malcesinen sivuprofiili. Ja kyllä, siellä on ihan saman näköistä oikeastikin. <3 Kuva täältä

Malcesinen vanhankaupungin kujia. Kuva täältä

Tie alas järvelle. Kuva täältä

Malcesinen linna järveltä päin kuvattuna. Kuva täältä

Riva del Gardan kaupunki. Kuva täältä.

Riva. Kuva täältä.

Rivan ranta. Kuva täältä.

Näen jo itseni sieluni silmin kävelemässä noita pikkuisia kujia, tuoksujen huumaamana. Katusoittajat soittavat jokaisena iltana ja ihmiset istuvat ulkona penkeillä jäätelöä syöden ja nauttien elämästä. Nyt vaan mietin, että miksi ihmeessä mä en ole käynyt Gardajärvellä useammin. Menkää ihmiset sinne lomalle, rahoilleen saa täyden vastineen kaikilla aisteilla. 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti