keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Reittisuunnitelmia osa 1. Kreikka

Mun matkareitti alkaa pikkuhiljaa hahmottua kokonaisuudessaan. Oon myöskin varannut itselleni lähes neljäksi kuukaudeksi majoituksen kaiken varalta, koska viikkohinnat nousee viikko viikolta aina muutamia euroja. Tosin yhtä majapaikkaa lukuunottamatta mun varaamissa hotelleissa/hostelleissa on ilmainen peruutus, jos löydänkin matkan varrelta jotain muuta kiinnostavaa.

Aloitan matkanteon Kreikasta. Se on niin tuttu ja turvallinen ja pääsen samalla näkemään sukulaisia ja ystäviä. Lisäksi siellä on jo toukokuussa lämmin :-)

Ensimmäisenä menen Ateenaan.

                                                               Kuva täältä
Oon kuullut monelta, että Ateena on likainen, meluisa, ärsyttävä ja kaaottinen. Sittenpähän se nähdään, en ihan pelkän kuulopuheen perusteella tuomitse kaupunkia. Lisäksi Kreikka on muutenkin niin lähellä sydäntäni, hyvine ja huonoine puolineen, että en usko ihan vähästä hätkähtäväni.
Ateenassa haluan nähdä akropolin ja Likavittos-kukkulan. Lisäksi mun Ateenalainen kreikanopettaja on luvannut näyttää mulle joitain paikkoja, jos aikataulu sallii. Mahtavaa!

Toisena kohteena Kreikassa on Rodos. Se on niiiiiin tuttu ja rakas ja turvallinen ja mitä vielä, että en oikeastaan edes laske sitä reissukohteeksi. Se on enemmänkin sellainen mökkiloma, välirentoutuminen :-P

                                                              Kuva täältä.

Sen verran haluaisin kuitenkin kokea uutta Rodoksellakin, että ajattelin tehdä parin päivän reissun Symin saarelle, joka on lyhyen laivamatkan päässä Rodokselta. Oon monesti haaveillut sinne pääseväni, mutta jotenkaan ei oo tullut käydyksi. Kuvien perusteella se on niiiin kaunis ja kuulemani mukaan on sitä myös ihan in real life. Ehkä sen verran uskallan selättää meripelkoani, että tohdin seilata sinne. Tässä esimakua kuvan muodossa.

Kuva täältä. Ihanan näköistä <3

Viimeiseksi kohteekseni Kreikassa jää Santorini. Mykistävä kauneus on sanapari, jonka olen kuullut useiten lausuttavan saaren nimen yhteydessä. Lisäksi lähes jokainen Kreikkaa kuvaava postikortti tai maisemataulu on kuvattu Santorinilla. Valkoisia kalkkikiviseiniä, koboltin sinistä, auringonlasku ja kukkapurkki. Siinäpä se. :-D Santorinilla haaveilen vuokraavani skootterin tai polkupyörän ja istuvani Oiassa auringonlaskun aikaan. Mieluiten tietysti Pita Gyros toisessa kädessä ja lasillinen Santorinilaista punaviiniä toisessa. Olipas juntti yhdistelmä, mutta mä asunkin maalla. Tässä vielä mun suosikkikuva Santorinilta.

Kuva täältä

Näihin kuviin ja tunnelmiin päätän ensimmäisen reissusuunnitelmapostauksen. Ensi kerralla luvassa Italia, joka tosin tulee todennäköisesti ainakin kahdessa osassa, koska kohteita on niiiiiin paljon. Ihanaa <3
Mukavaa loppuviikkoa :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti