torstai 8. toukokuuta 2014

Oi Rodos, oi Rodos

Tiedän kyllä, että mun kirjoittelu on alkanut tooodella laiskasti. Syy löytyy saaresta, jolla majailen. Rodos.
Vaikka tämä ei välttämättä mikään omatoimimatkailijan ykköskohde olekaan, on tämä yksi mun lempipaikoista. Vähän kuin toinen koti. Kesämökki.



Asuin täällä yksitoista vuotta sitten vajaan vuoden verran ja täällä asuu paljon mulle tärkeitä ihmisiä, sukulaisia ja vuosien varrella saatuja ystäviä. Lisäksi täällä on kaunista, vanhakaupunki on yksi upeimmista paikoista joissa olen käynyt. Ihmiset ja palvelu on omaa luokkaansa ja ruoka mahtavaa. En vaan osaa enää katsoa maisemia turistin silmin. Silmä on jo tottunut vanhankaupungin kapeisiin kujiin, keskustan hiekkarantoihin ja turkoosiin mereen sekä vastarannalla näkyviin Turkin vuoristoihin. En juurikaan ota valokuvia, koska mulla on jo niin paljon ennestään täältä kuvia. Lisäksi muistan kaikki kadut ja maisemat ja ajattelen joka tapauksessa, että voin ottaa kuvia sitten ensi kerralla, kun vierailen. Miksi sitten ylipäätään tulin tänne?
Juurikin siitä syystä, mikä ajaa ihmiset kesämökeilleen ja vuodesta toiseen samoihin matkakohteisiin. Tutut, turvalliset maisemat, ystävien kanssa oleilu ja hyvä ruoka. Täältä kun matkustan eteenpäin, hyppään kohti tuntematonta.



Mun päivät on kuluneet kohtuullisen samalla kaavalla. Pitkät yöunet, vähintään kymmenen kilometrin päivälenkki ja ystävien tapaamista. Pari kertaa olen käynyt ravintolassa syömässä ja kerran join yhden oluen pubissa. Matkan viikkobudjetti on pitänyt tähän mennessä todella hyvin, saan tältä viikolta hyvin säästöön seuraavia viikkoja varten. Olen muutaman kerran kokannut itse ja muutaman kerran ostanut päiväruoaksi kadunvarrelta pita gyroksen. Sillä on hintaa n. 2€ ja sillä saan mainiosti vatsani täyteen. Lisäksi se on taivaallisen hyvää! <3 <3 <3 (terveiset siskolle :-D)

Tuhlausreissulla. Ostin 5 euron yöpaidan. :-D

En koe paineita kirjoittaa ahkerasti niin pitkään kuin viivyn Rodoksella, mutta joka tapauksessa kaikki on hyvin. Terveisiä ja halauksia kotiin <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti